We kunnen altijd nieuwe e-mailadressen gebruiken om onze e-mailcampagnes te voeden. En daarvoor hebben we als goede e-marketeer reeds alle mogelijke middelen voor ingezet. Van een degelijk digitaal opt-in formulier tot manueel in te vullen formulieren aan het verkoopspunt. Maar heb je ooit al een banner geprobeerd?
We zijn altijd op zoek naar nieuwe klanten. Daarvoor bedrijven we e-mailmarketing. Maar daarvoor gaan we ook adverteren. Advertenties kunnen ook geschikt zijn om je e-mailmarketing te stofferen. Vooral de digitale advertenties kunnen hiervoor ingezet worden. We kunnen natuurlijk adverteren voor de zichtbaarheid van ons product. We kunnen daarmee het verkeer op onze website verhogen. Maar we kunnen op werken op het binnentrekken van e-mailadressen.
Landen op een opt-in
Meestal zal een banner advertentie de doorklikker op de startpagina van de bedrijfswebsite brengen. In bepaalde gevallen wordt de internaut afgeleid naar een specifieke productpagina. Maar heb je de doorklikker al ooit laten terechtkomen op een landingspagina met een opt-in formulier? Zichtbaarheid voor je product heb je sowieso, want als het goed is zit dat reeds in de banner verwerkt. Verkeer naar je website trekken is ook reeds geslaagd. Ze zijn er en eens de klikker er is, zal de rest van het menu ook wel afgewerkt worden.
We hebben zoveel te vertellen
Als je de boodschap handig verpakt, dan kan de landingspagina én naar het product verwijzen én de boodschap meegeven dat er zoveel te vertellen valt over dat product, maar dat je dat met alle plezier dit alles persoonlijk zal toezenden of de klikker op de hoogte zal houden over de nieuwste ontwikkelingen of releases. Vooral binnen de wereld van de webbased producten komt dit vandaag al gewoontjes over. Maar ook voor andere producten gaat deze tactiek gegarandeerd resultaat opleveren.
Rechtreeks werken
Je kan natuurlijk nog een stap verder gaan. Je zal dan de banner niet focussen op het product, wel op de e-marketinglijst. Promoot je nieuwsbrief of je white-paper bij de internaut die je banner of advertentie ziet. Vergeet daarvoor niet te kijken naar de mogelijkheden die zoekmachines en sociale media bieden om gericht te adverteren binnen de profielen van hun gebruikers. Zo ga je reeds een stuk differentiëren nog voor je nieuwe contact in de e-marketinglijst zit. Twee vliegen in één klap!