Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building, Tips

Zet eens een banner!

We kunnen altijd nieuwe e-mailadressen gebruiken om onze e-mailcampagnes te voeden.  En daarvoor hebben we als goede e-marketeer reeds alle mogelijke middelen voor ingezet. Van een degelijk digitaal opt-in formulier tot manueel in te vullen formulieren aan het verkoopspunt. Maar heb je ooit al een banner geprobeerd?

email-opt-in-bannerWe zijn altijd op zoek naar nieuwe klanten. Daarvoor bedrijven we e-mailmarketing. Maar daarvoor gaan we ook adverteren. Advertenties kunnen ook geschikt zijn om je e-mailmarketing te stofferen. Vooral de digitale advertenties kunnen hiervoor ingezet worden. We kunnen natuurlijk adverteren voor de zichtbaarheid van ons product. We kunnen daarmee het verkeer op onze website verhogen. Maar we kunnen op werken op het binnentrekken van e-mailadressen.

Landen op een opt-in

Meestal zal een banner advertentie de doorklikker op de startpagina van de bedrijfswebsite brengen. In bepaalde gevallen wordt de internaut afgeleid naar een specifieke productpagina. Maar heb je de doorklikker al ooit laten terechtkomen op een landingspagina met een opt-in formulier? Zichtbaarheid voor je product heb je sowieso, want als het goed is zit dat reeds in de banner verwerkt. Verkeer naar je website trekken is ook reeds geslaagd. Ze zijn er en eens de klikker er is, zal de rest van het menu ook wel afgewerkt worden.

We hebben zoveel te vertellen

Als je de boodschap handig verpakt, dan kan de landingspagina én naar het product verwijzen én de boodschap meegeven dat er zoveel te vertellen valt over dat product, maar dat je dat met alle plezier dit alles persoonlijk zal toezenden of de klikker op de hoogte zal houden over de nieuwste ontwikkelingen of releases. Vooral binnen de wereld van de webbased producten komt dit vandaag al gewoontjes over. Maar ook voor andere producten gaat deze tactiek gegarandeerd resultaat opleveren.

Rechtreeks werken

Je kan natuurlijk nog een stap verder gaan. Je zal dan de banner niet focussen op het product, wel op de e-marketinglijst. Promoot je nieuwsbrief of je white-paper bij de internaut die je banner of advertentie ziet. Vergeet daarvoor niet te kijken naar de mogelijkheden die zoekmachines en sociale media bieden om gericht te adverteren binnen de profielen van hun gebruikers. Zo ga je reeds een stuk differentiëren nog voor je nieuwe contact in de e-marketinglijst zit. Twee vliegen in één klap!

sep 12, 2013Ann Flipkens
Previous storyE-mailmarketing start aan de kassa!Next storyZet een pin in je e-mail!
Home Zet eens een banner!
9 jaar geleden List Building, Tips474
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Meer dan een onderwerpregel en een CTA!

Er staan voor e-marketeers nog enkele drukke weken voor de boeg. De eindejaarsfeesten zijn ideale momenten om via e-shops in extremis nog een laatste pakje aan te schaffen. En hoe breng je volk naar de e-shops? Via e-mail berichten natuurlijk! dec 11, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing

Hang geen bijlage aan je e-mail, verwijs er naar!

Je wil extra info meegeven in je e-mail boodschap. Een pdf document,met alle eigenschappen van je nieuwste product meegeven, lijkt de ideale piste. Alleen denkt je lezer daar helemaal anders over. jul 30, 2009Thomas Vangelooven

Tips

De winnaar is de slimste, niet de grootste

Als je aan een doorsnee e-marketeer vraagt waarmee je hem het gelukkigst maakt, dan is het antwoord vaak ‘een zo groot mogelijke lijst met e-mailadressen’. Een andere e-marketeer die zichzelf slim noemt, zou het anders formuleren. jan 8, 2016Thomas Vangelooven

E-commerce

Vijf tips voor een efficiënte transactiemail

Als e-marketeer heb je vast en zeker al gemerkt dat aankoopbevestigingsmails torenhoge open ratio’s halen. Daarom is het de uitgelezen kans om je reputatie als aanbieder eer aan te doen. Een checklijst.  jul 15, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mail is een blijver in de marketing mix

“Veel marketeers zijn zich er niet van bewust dat je met e-mail programma’s meer kan”, stelt Steven Roe, directeur Business Development bij het Amerikaanse BrightWave Marketing. “Maar dan moet je wel voorbij de inbox raken”. jun 27, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De harde waarheid van e-mailmarketing: acht seconden om de ontvanger te informeren (deel 2)

Abonnees spenderen gemiddeld acht seconden of minder aan de meeste e-mailcampagnes voordat ze doorklikken of afhaken. Met die onheilspellende boodschap openden we de vorige blogpost. Vandaag ontdek je opnieuw een aantal tips waarmee je de aandacht van de abonnee kan vasthouden. jan 26, 2011Ann Flipkens

Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Thema-mailings

The ultimate Christmas email marketing checklist Infographic

De kerstperiode is vaak een erg stressvol moment voor marketeers. Maar aangezien iedereen het in deze periode van het jaar druk heeft, is het ook zo belangrijk dat jouw e-mailcommunicatie opvalt. Zorg ervoor dat jouw kerstcampagnes de beste ROI behalen. Via deze handige infographic vind je de volledige checklist voor jouw kerstcampagnes terug. Looking for […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail