Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building, Social media

Zet sociale media in om je e-marketinglijst te laten groeien

Hoe meer e-mail adressen verzamelen voor mijn e-marketinglijst. Het is een steeds weerkerende vraag. Misschien is de oogst niet zo groot met een opt-in formulier op je website. Waarom niet een tikkeltje meesurfen op het succes van de sociale media om wat nieuwe groei stimulansen te geven aan je e-marketing database?

Stap 1 : Deel met je netwerk

Het eerste wat je zeker moet doen is een deel met je sociale netwerk knop inbouwen in je e-mailberichten. Als de lezer de mogelijkheid krijgt om met één druk op de knop zijn vrienden op Facebook, Linkedin en de volgers op Twitter op de hoogte te brengen van je nieuws, dan zal je als eerste winst meer ogen hebben die je bericht lezen.

Stap 2 : Een e-mail opt-in formulier op je fanpagina

Als je op gedifferentieerde wijze in elk marketing kanaal interessante informatie brengt, dan zal een geïnteresseerde lezer sneller de neiging krijgen om je op die kanalen te volgen. En wie weet was een fan van je pagina op Facebook niet eens op de hoogte van je e-mail nieuwsbrief. Dus, waarom hen niet de kans geven om in één ruk in te schrijven?

Stap 3 : Brei een staartje aan je berichten op sociale netwerken

Waarom niet standaard op het einde van elke posting op je fanpagina, bericht in de sociale media niet laten eindigen op een standaard quote “meer weten” met daaronder een link naar je opt-in formulier. Je zal er geen school e-mailvissen mee vangen, maar elke extra kans levert toch weer e-mailadressen.

Stap 4: Twitter onvolledig

Zet Twitter in om je marketingacties aan te kondigen. Maar breng in de korte regel die je van dit netwerk ter beschikking krijgt alleen maar een smaakmaker. De rest krijgen de volgers van je Twitter account met plezier toegezonden op hun e-mail adres. Waaronder een link de nieuwsgierige volger brengt naar je opt-in formulier.

Stap 5 : Toon een voorbeeld

Als je een prachtige nieuwsbrief de digitale wereld hebt ingestuurd is het misschien ook niet verkeerd om deze op je eigen pagina in sociale netwerken te publiceren. Het kan de lezer alleen maar smaak doen krijgen. Een smaak die je allicht met plezier zal afleiden naar een opt-in formulier!

mei 14, 2010Ann Flipkens
Previous storyHeb je al eens stil gestaan wat je met een ‘beter lees link’ kan?Next storyHuur eens een andere nieuwsbrief in
Home Zet sociale media in om je e-marketinglijst te laten groeien
10 jaar geleden List Building, Social media112
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Denk nog eens na over de afzender

Alle elementen binnen e-mailmarketing zijn van belang. Je contact neemt maar enkele seconden de tijd om te beslissen of hij je e-mailbericht zal lezen. Volgens het Amerikaanse Epsilon zou 65 procent van de potentiële lezers naar het afzendadres kijken om te beslissen of ze het e-mailbericht gaan lezen. feb 1, 2013Ann Flipkens

Cases, Design, Inspiratie!

Verzin eens een droedel voor je volgende e-mail

Vandaag hebben we een B2B voorbeeld van eigen bodem. De zakelijke poot van Vlaanderens telecom bedrijf kwam met deze aparte aanpak voor ondernemers en managers met weinig tijd. apr 11, 2015Michelle Dassen

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Litmus en Microsoft zetten een samenwerking op

De berichtcontrole is een service die Flexmail al jaar en dag aanbiedt aan haar klanten. Via de berichtcontrole krijgen alle gebruikers de kans om de weergave van hun e-mailbericht te testen in alle bekende e-mailclients en te controleren of hun e-mailbericht voorbij de meest voorkomende spamfilters mag. Voor deze service is Flexmail al enige tijd […]

Wetgeving

Zakelijk spamverbod in Nederland bijna van kracht

Vanaf 1 oktober mag u dus alleen nog mails of faxen versturen als u daar toestemming voor heeft bij de ontvanger, of wanneer het een bestaande relatie betreft. sep 17, 2009Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Doe soms ook eens normaal

Waardevolle en relevante content moet niet altijd verwijzen naar het volstoppen van je e-mail met aanbiedingen en promoties. Om het vertrouwen van de abonnee te winnen én te behouden, is afwisseling tussen commerciële en non-commerciële content een must. Met andere woorden: doe soms ook eens normaal.  sep 2, 2011Michelle Dassen

Mobile, Trends

Nog een argument voor mobiel!

Je moet als e-marketeer altijd op vinkenslag liggen. De wereld van e-marketing van vandaag is niet meer dezelfde als deze van morgen. In de wereld van de print kan men jaren teren op standvastigheid. In e-mailmarketing kun je dit juist niet. Eén van deze snelle evoluties is te zoeken in de hoek van de tools […]

Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Eenvoud als nieuwe trend in B2B

Niet alleen de toegang tot de inbox is belangrijk, ook de toegang tot de aandacht van de lezer is al even belangrijk. Er is een nieuwe trend in e-mailmarketing die opkomt. We houden het voortaan gewoon eenvoudig. apr 29, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren. sep 17, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail