Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Zeven verrassende blokken op een rij…

We zijn altijd op zoek naar e-mailberichten waar we iets van kunnen leren. Met deze van het doe-het-zelf computerprogramma Kano krijgen we weer wat nieuwe inzichten. Vooral de eerste blok is zeer uitzonderlijk. Het is een startpunt van een e-mail die vooral op het gevoel inwerkt.
kano
1 Kweek goodwill

In deze blok wordt de eigenaar van de inbox rechtstreeks aangesproken. Het lijkt wel een zekere vorm van schuldgevoel van de afzender. Kano erkent dat de inbox van een derde een heilige plaats is. Die moet met zorg behandeld worden en niet verdrinken in de agressieve berichten. Dus wordt naast de verontschuldigende insteek ook nog eens de frequentie meegedeeld. Als je zo geen welwillendheid bereikt, dan lukt het nooit. De openingszin wordt gelijk gevolgd door de USP.

2 Toon het product

Zeker als je product én eenvoudig is, én een paar karakteristieken kent die zo op het netvlies gebrand worden. De computer bestaat uit niet meer dan een aangepast toetsenbord met een touchpad zoals bij de laptops. De titel, één klik van je … is lekker dubbelzinnig. Die klik is in de vinger op de foto te zien, maar die is er ook in de vorm van een knop om door te klikken. Daar wordt ook nog eens wat tijdsdruk gelegd. De voorraad slinkt. Een Call-to-Action met een deadline werkt altijd beter.

3 Laat een ander over je product vertellen

Waarom niet een link leggen naar een nieuwsuitzending die over je product vertelt? Want naast het speelse, heeft het product ook een leer- en opvoedkundig component. Maar geloven de internauten je als je zo maar met deze boodschap in hun inbox valt? Dus als je anderen, dan nog in vlees en bloed kan laten vertellen over de voordelen van het product, dan moet je vooral niet je nieuwsbrief langer maken.

4 Toon voorbeelden

Laat je klanten voorbeelden inzenden. Als je nieuwe klanten kan verleiden met resultaten van je product die niet in scene gezet zijn, dan heb je weer een argument bij. Daarnaast laat je zien dat je product deel uitmaakt van een community. Gemeenschapsgevoel is een extra argument om de lezer tot conversie te verleiden.

5 Toon een tevreden klant

Schattig dat meisje, vind je niet? Ze is uiteraard niet zomaar uitgekozen. Neen, het is een nieuw visueel argument dat vertelt: kinderen kunnen heus met dit hippe computertje aan de slag. Je moet als potentiële koper niet twijfelen. Als je dergelijke beelden gebruikt, let er dan op – is hier weer perfect gebeurd – dat je recht in de ogen van de lezer kijkt!

6 Vertel het verhaal

Want als je al een hip product hebt gepresenteerd en een community hebt naar voor geplaatst, dan is er uiteraard ook een verhaal te vertellen. En allicht, meer dan één verhaal zit in dit product. Dus leggen we hier een link naar de blog van het product. Gewoon als het startpunt waar de story teller de lezer aan de hand meeneemt naar conversie.

7 Geef je referenties

Dit is ook iets wat je niet vaak ziet in een e-mailbericht. Deze van Kano sluit af met reeks linken. Netjes opgedeeld in twee rubrieken. In de eerste rubriek tref je linken aan die vertellen over het product. In de andere rubriek verwijzen de linken naar de achtergronden van het product. Via de link ‘kidtech’ kom je bij een verhaal uit dat je vertelt dat het normaal is dat kinderen de wereld van de technologie verkennen. Waarom niet met Kano?

Dit e-mailbericht is er eentje die eigenlijk niet expliciet vertelt dat je het product moet kopen – op de eerste doorlink na – en al evenmin zelf de voordelen op een rij zet. Neen, daar worden derden voor ingezet. Het spreekt vanzelf dat de e-mail in de daaropvolgende maand maar één boodschap kende die een paar keer herhaald werd: “koop mij”.

mrt 6, 2015Ann Flipkens
Previous storyE-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!Next storyVraag even je lezer wat hij er van vindt…
Home Zeven verrassende blokken op een rij…
5 jaar geleden Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends437
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building, Tips

Gij zult niet storen

E-mail marketing is een snel een eenvoudig middel om naar conversie te streven. De verleiding is dan ook groot om tussendoor nog een extra campagne de deur uit te gooien. Alleen loert altijd de grens van de irritatie om de hoek. nov 6, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Gmail kneep er even tussenuit

Gisteren liet de web interface van Gmail het ruim honderd minuten afweten. Deze ochtend was het bijna wereldnieuws. Een goede e-marketeer mag niet ongevoelig zijn voor de mogelijke fratsen van dergelijke grote gratis aanbieders van e-mailadressen. sep 2, 2009Thomas Vangelooven

E-commerce, E-mailmarketing, Tips

In drie stappen naar succes!

E-commerce en e-mailmarketing raken elkaar steeds vaker. Met re-marketing tracht men vaak vroegere bezoekers en kopers van een webshop terug te lokken. Vaak gebeurt dit met automatisch gegenereerde e-mailberichten. feb 22, 2014Ann Flipkens

Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om je opt-in formulier te pimpen!

Dit formulier pikten we op in onze zoektocht naar goede ideeën voor een performante e-marketing strategie. Het ziet er wat oubollig uit, maar laat je niet misleiden. Hier is duidelijk nagedacht hoe je een contact het best kan bedienen. Laat ons er dus van leren… aug 29, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Flexmail scoort met lezing over mobile op DMF 2013!

Traditioneel is het evenement Digital Marketing First een verzamelplaats voor iedereen die in deze wereld iets wil betekenen. Flexmail was er natuurlijk ook present. Marketing- en communicatieverantwoordelijke Michelle Dassen gaf er voor een goedgevulde zaal een lezing over e-mail en mobiel lezen. okt 17, 2013Ann Flipkens

Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

Even filosoferen over html en tekst georiënteerde e-mail berichten

Mike Adams, CEO van Arial Software poneerde een gedurfde stelling. E-mailberichten gespekt met HTML worden vaker weggegooid dan berichten in gewone tekstopmaak. Door de band genomen prefereren internauten e-mailberichten met een eenvoudige tekst opmaak. jan 15, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,658

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail