Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Zeven verrassende blokken op een rij…

We zijn altijd op zoek naar e-mailberichten waar we iets van kunnen leren. Met deze van het doe-het-zelf computerprogramma Kano krijgen we weer wat nieuwe inzichten. Vooral de eerste blok is zeer uitzonderlijk. Het is een startpunt van een e-mail die vooral op het gevoel inwerkt.
kano
1 Kweek goodwill

In deze blok wordt de eigenaar van de inbox rechtstreeks aangesproken. Het lijkt wel een zekere vorm van schuldgevoel van de afzender. Kano erkent dat de inbox van een derde een heilige plaats is. Die moet met zorg behandeld worden en niet verdrinken in de agressieve berichten. Dus wordt naast de verontschuldigende insteek ook nog eens de frequentie meegedeeld. Als je zo geen welwillendheid bereikt, dan lukt het nooit. De openingszin wordt gelijk gevolgd door de USP.

2 Toon het product

Zeker als je product én eenvoudig is, én een paar karakteristieken kent die zo op het netvlies gebrand worden. De computer bestaat uit niet meer dan een aangepast toetsenbord met een touchpad zoals bij de laptops. De titel, één klik van je … is lekker dubbelzinnig. Die klik is in de vinger op de foto te zien, maar die is er ook in de vorm van een knop om door te klikken. Daar wordt ook nog eens wat tijdsdruk gelegd. De voorraad slinkt. Een Call-to-Action met een deadline werkt altijd beter.

3 Laat een ander over je product vertellen

Waarom niet een link leggen naar een nieuwsuitzending die over je product vertelt? Want naast het speelse, heeft het product ook een leer- en opvoedkundig component. Maar geloven de internauten je als je zo maar met deze boodschap in hun inbox valt? Dus als je anderen, dan nog in vlees en bloed kan laten vertellen over de voordelen van het product, dan moet je vooral niet je nieuwsbrief langer maken.

4 Toon voorbeelden

Laat je klanten voorbeelden inzenden. Als je nieuwe klanten kan verleiden met resultaten van je product die niet in scene gezet zijn, dan heb je weer een argument bij. Daarnaast laat je zien dat je product deel uitmaakt van een community. Gemeenschapsgevoel is een extra argument om de lezer tot conversie te verleiden.

5 Toon een tevreden klant

Schattig dat meisje, vind je niet? Ze is uiteraard niet zomaar uitgekozen. Neen, het is een nieuw visueel argument dat vertelt: kinderen kunnen heus met dit hippe computertje aan de slag. Je moet als potentiële koper niet twijfelen. Als je dergelijke beelden gebruikt, let er dan op – is hier weer perfect gebeurd – dat je recht in de ogen van de lezer kijkt!

6 Vertel het verhaal

Want als je al een hip product hebt gepresenteerd en een community hebt naar voor geplaatst, dan is er uiteraard ook een verhaal te vertellen. En allicht, meer dan één verhaal zit in dit product. Dus leggen we hier een link naar de blog van het product. Gewoon als het startpunt waar de story teller de lezer aan de hand meeneemt naar conversie.

7 Geef je referenties

Dit is ook iets wat je niet vaak ziet in een e-mailbericht. Deze van Kano sluit af met reeks linken. Netjes opgedeeld in twee rubrieken. In de eerste rubriek tref je linken aan die vertellen over het product. In de andere rubriek verwijzen de linken naar de achtergronden van het product. Via de link ‘kidtech’ kom je bij een verhaal uit dat je vertelt dat het normaal is dat kinderen de wereld van de technologie verkennen. Waarom niet met Kano?

Dit e-mailbericht is er eentje die eigenlijk niet expliciet vertelt dat je het product moet kopen – op de eerste doorlink na – en al evenmin zelf de voordelen op een rij zet. Neen, daar worden derden voor ingezet. Het spreekt vanzelf dat de e-mail in de daaropvolgende maand maar één boodschap kende die een paar keer herhaald werd: “koop mij”.

mrt 6, 2015Ann Flipkens
Previous storyE-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!Next storyVraag even je lezer wat hij er van vindt…
Home Zeven verrassende blokken op een rij…
8 jaar geleden Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends438
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Strategie

Een goede landingspagina vergt een goed recept!

Het is niet moeilijk om over de juiste e-marketing instrumenten te beschikken. Advertentie platformen van het type ‘betaal per klik’ en e-mail platformen hebben uiteindelijk maar één doel: actie genereren bij de prospecten en de klanten. Doorklikken naar schitterende aanbiedingen, aanvullende informatie op de website of een landingspagina om er maar enkele te noemen. jan […]

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

En waarvoor gebruiken we de autoresponders?

We gebruiken allemaal wel ergens in onze e-mailmarketing een automatisch gegenereerde e-mail. Het is altijd leuk om even bij de buren te spieken om te zien hoe zij het aanpakken. Het Amerikaanse MarketingSherpa deed het even voor ons. mrt 13, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Zijn de links in je bericht echt voor de hand liggend?

E-mailmarketing heeft een duidelijk doel. Dat is contacten zo ver krijgen dat er actie ondernomen wordt. Dus moet je call to action duidelijk zijn. Maar is dat voldoende? apr 19, 2013Thomas Vangelooven

E-commerce, E-mailmarketing, Tips

Zend eens een catalogus

De juiste boodschap op het juiste moment. Dat is de standaardregel. Segmentering is daar een logisch gevolg van. Je dropt alleen het interesseveld bij een contact in de inbox. Vandaag willen we hier eens grondig van afwijken. feb 5, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Gmail verandert politiek voor afbeeldingen

Het is soms een nachtmerrie voor e-marketeers: afbeeldingen die standaard af staan in e-mailclients. Outlook is daar een hardnekkig voorstander van en Google volgde met Gmail dezelfde piste. Veiligheid was het gebruikte argument. dec 13, 2013Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord. feb 10, 2012Ann Flipkens

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien? dec 31, 2009Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,758

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail