Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Zeven verrassende blokken op een rij…

We zijn altijd op zoek naar e-mailberichten waar we iets van kunnen leren. Met deze van het doe-het-zelf computerprogramma Kano krijgen we weer wat nieuwe inzichten. Vooral de eerste blok is zeer uitzonderlijk. Het is een startpunt van een e-mail die vooral op het gevoel inwerkt.
kano
1 Kweek goodwill

In deze blok wordt de eigenaar van de inbox rechtstreeks aangesproken. Het lijkt wel een zekere vorm van schuldgevoel van de afzender. Kano erkent dat de inbox van een derde een heilige plaats is. Die moet met zorg behandeld worden en niet verdrinken in de agressieve berichten. Dus wordt naast de verontschuldigende insteek ook nog eens de frequentie meegedeeld. Als je zo geen welwillendheid bereikt, dan lukt het nooit. De openingszin wordt gelijk gevolgd door de USP.

2 Toon het product

Zeker als je product én eenvoudig is, én een paar karakteristieken kent die zo op het netvlies gebrand worden. De computer bestaat uit niet meer dan een aangepast toetsenbord met een touchpad zoals bij de laptops. De titel, één klik van je … is lekker dubbelzinnig. Die klik is in de vinger op de foto te zien, maar die is er ook in de vorm van een knop om door te klikken. Daar wordt ook nog eens wat tijdsdruk gelegd. De voorraad slinkt. Een Call-to-Action met een deadline werkt altijd beter.

3 Laat een ander over je product vertellen

Waarom niet een link leggen naar een nieuwsuitzending die over je product vertelt? Want naast het speelse, heeft het product ook een leer- en opvoedkundig component. Maar geloven de internauten je als je zo maar met deze boodschap in hun inbox valt? Dus als je anderen, dan nog in vlees en bloed kan laten vertellen over de voordelen van het product, dan moet je vooral niet je nieuwsbrief langer maken.

4 Toon voorbeelden

Laat je klanten voorbeelden inzenden. Als je nieuwe klanten kan verleiden met resultaten van je product die niet in scene gezet zijn, dan heb je weer een argument bij. Daarnaast laat je zien dat je product deel uitmaakt van een community. Gemeenschapsgevoel is een extra argument om de lezer tot conversie te verleiden.

5 Toon een tevreden klant

Schattig dat meisje, vind je niet? Ze is uiteraard niet zomaar uitgekozen. Neen, het is een nieuw visueel argument dat vertelt: kinderen kunnen heus met dit hippe computertje aan de slag. Je moet als potentiële koper niet twijfelen. Als je dergelijke beelden gebruikt, let er dan op – is hier weer perfect gebeurd – dat je recht in de ogen van de lezer kijkt!

6 Vertel het verhaal

Want als je al een hip product hebt gepresenteerd en een community hebt naar voor geplaatst, dan is er uiteraard ook een verhaal te vertellen. En allicht, meer dan één verhaal zit in dit product. Dus leggen we hier een link naar de blog van het product. Gewoon als het startpunt waar de story teller de lezer aan de hand meeneemt naar conversie.

7 Geef je referenties

Dit is ook iets wat je niet vaak ziet in een e-mailbericht. Deze van Kano sluit af met reeks linken. Netjes opgedeeld in twee rubrieken. In de eerste rubriek tref je linken aan die vertellen over het product. In de andere rubriek verwijzen de linken naar de achtergronden van het product. Via de link ‘kidtech’ kom je bij een verhaal uit dat je vertelt dat het normaal is dat kinderen de wereld van de technologie verkennen. Waarom niet met Kano?

Dit e-mailbericht is er eentje die eigenlijk niet expliciet vertelt dat je het product moet kopen – op de eerste doorlink na – en al evenmin zelf de voordelen op een rij zet. Neen, daar worden derden voor ingezet. Het spreekt vanzelf dat de e-mail in de daaropvolgende maand maar één boodschap kende die een paar keer herhaald werd: “koop mij”.

mrt 6, 2015Ann Flipkens
Previous storyE-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!Next storyVraag even je lezer wat hij er van vindt…
Home Zeven verrassende blokken op een rij…
8 jaar geleden Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends438
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

Gmail kneep er even tussenuit

Gisteren liet de web interface van Gmail het ruim honderd minuten afweten. Deze ochtend was het bijna wereldnieuws. Een goede e-marketeer mag niet ongevoelig zijn voor de mogelijke fratsen van dergelijke grote gratis aanbieders van e-mailadressen. sep 2, 2009Thomas Vangelooven

Content

Een verwacht e-mailbericht

Een e-mailbericht waar een lezer zit op te wachten, dat wordt gegarandeerd gelezen. “Klinkt logisch”, zal je als eerste reactie zijn. Als dat zo logisch is, waarom streven we dan in onze e-mailmarketing er niet naar om ook een verwacht e-mailbericht te versturen? jul 2, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Enquêtes, Strategie, Trends

De kwaliteit van de lijst staat voorop!

Welke strategie hanteer je als het op je e-mailmarketinglijst aankomt? Dit is het onderwerp van het onderzoek dat dit jaar in de eerste week van januari werd uitgevoerd door het Amerikaanse Ascend2. Vers van de pers en straks zeker stof om te vergelijken met de Belgische e-mailbarometer. jan 22, 2016Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan… mei 29, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Doe soms ook eens normaal

Waardevolle en relevante content moet niet altijd verwijzen naar het volstoppen van je e-mail met aanbiedingen en promoties. Om het vertrouwen van de abonnee te winnen én te behouden, is afwisseling tussen commerciële en non-commerciële content een must. Met andere woorden: doe soms ook eens normaal.  sep 2, 2011Michelle Dassen

Strategie, Tips

Opletten als je van afzender verandert!

Een voorbeeld uit het leven gegrepen. Bedrijf A neemt bedrijf B over. Tegenwoordig is dat dagelijkse kost. Als de overnemer er voor kiest om de huisstijl van bedrijf B te veranderen, dan wordt het opletten geblazen. nov 16, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Doe eens iets geks met je e-mailmarketing campagne

E-mailmarketing zit in de lift. Dat heb je zeker al gemerkt. Heb je dan ook gezien dat anderen dit ook hebben gemerkt? Daarom is het soms nodig om uit de reeks te springen af en toe je e-mail campagne aan te vullen met, waarom niet, iets geks! feb 12, 2010Thomas Vangelooven

Geen onderdeel van een categorie

Flexmail behaalt zilver voor de Best performing Belgian tool Award

Op 26 november 2015 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met zilver in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. nov 30, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail