Dat is wat consumenten bijdragen aan je omzet. Tenminste als twee voorwaarden vervuld zijn. Ze moeten een e-mail vanwege je e-marketingplatform ontvangen hebben én ze moeten ook via de brievenbus een klassieke mailing gekregen hebben. Die zeventien dollar is een gemiddelde omzet per gezin. Het moet goed zijn voor een goede vier dollar aan marge.
Dit cijfer pikten we uit de nieuwste whitepaper “Driving Successful Email and Direct Mail Integration” die het Amerikaanse Merkle onlangs publiceerde. Maar het kan nog straffer. Consumenten die alleen maar via e-marketing benaderd worden zullen gemiddeld iets minder dan vijftien dollar bijdragen aan je omzet.
E-marketing boven
Nog een argument nodig? Wel, in hetzelfde onderzoek dat in het begin van 2010 uitgevoerd werd, bleek dat alleen direct mail sturen met tante post de omzet per gezin onder de tien dollar liet zakken. Helemaal niets doen is natuurlijk ook een optie. De mensen zullen je producten wel kopen, maar lang niet zoveel als je jezelf enige marketing inspanning getroost.
ROI ook boven
Wat in dit onderzoek opnieuw opvalt, is de grote ROI die e-marketing te weeg kan brengen. Lagere kosten dan een klassieke direct mail in combinatie met hogere opbrengsten. Het werd weer eens bewezen. De sterke combinatie van direct-mail en e-marketing is nog steeds de meest succesvolle manier van werken. Maar dat is ook logisch. Meerdere kanalen gebruiken om je prospect te bereiken leidt tot hogere attentie waarde. Dat kan iedereen je voorrekenen. Maar een snelle campagne tussen door – dat kan perfect met e-marketing – is nog steeds verantwoord. Dat kan je zelf voorrekenen!