Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Zijn de links in je bericht echt voor de hand liggend?

E-mailmarketing heeft een duidelijk doel. Dat is contacten zo ver krijgen dat er actie ondernomen wordt. Dus moet je call to action duidelijk zijn. Maar is dat voldoende?

Link-SearchingHet doel van je e-mail is vaak om je contacten door te sturen naar een landingspagina, een productpagina of een website. En in veel ‘tips and tricks’ wordt op dit vlak aandacht besteed aan de wijze waarop je de ‘call to action’ in je e-mailbericht verwerkt. De tekst die je gebruik is relevant, de positie van de ‘button’ is een punt om over na te denken. Zelfs de kleur is een belangrijk punt. Groen is weer uit, oranje is tegenwoordig het nieuwe e-mail zwart.

Ja, er is de button

Het is logisch dat deze elementen op een juiste wijze in je e-marketing uitgevoerd worden. Maar dan ga je misschien voorbij aan de natuur van de mens. Hoe vaak heb je niet tijden het lezen van een bericht het gevoel, ja daar wil ik iets mee… Soms heb je deze reflex meerdere keren in één enkele tekst. En lezen doen we vaak met de hand aan de muis. Een klik is dan snel gegeven, alleen is die er niet. We moeten wachten tot we aan de ‘call to action’ komen. Of misschien zijn we die al gepasseerd en op het einde van de tekst is het gevoel ‘ik moet hier iets mee’ verdwenen…

Maar, er is meer

Daarom hebben we deze eenvoudige tip. Als de tekst van je e-mail klaar is, moet je deze voorleggen aan een mini panel van lezers. Hen geef je de opdracht om aan te geven wanneer ze in de tekst die ze lezen het gevoel krijgen dat een klik op die plaats best handig zou kunnen zijn. Je zou dat dan subtiel kunnen inbouwen in je tekst. Heb je het over een product, dan zou je onder de productnaam een link kunnen leggen. Maak het zo dat het ook duidelijk is voor de lezer. En leid die lezer met die link ineens naar de webshop of een aparte landingspagina.

Gewoon voorschotelen

Het moet zelfs niet eens zo subtiel. Je kan ook in je tekst op meerdere plaatsen een extra zin voorzien in de stijl van ‘vraag hier meer info’ of ‘klik hier voor de opties’. En natuurlijk wordt de juiste link voorzien. Op deze wijze vang je voor een stuk de reflexen van de lezer op. Klikken is nog steeds het hoogste doel!

apr 19, 2013Thomas Vangelooven
Previous storySpammers worden steeds professionelerNext storyHoeveel digitale nieuwsbrieven staan in je boekenrek?
Home Zijn de links in je bericht echt voor de hand liggend?
10 jaar geleden E-mailmarketing, Tips349
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie

Laat contacten de communicatieroute van jouw e-mailmarketingstrategie uitstippelen

Beperkt personalisatie in jouw e-mails zich tot “Beste Pieter” of “Hallo Marthe”? Dan is dit het uitgelezen moment om te ontwaken uit je winterslaap en je te verdiepen in de grenzeloze mogelijkheden van dynamic content. Marketeers koppelen al enige tijd informatie van hun contacten terug in hun nieuwsbrieven, maar vanaf nu steken we nog een […]

Content, Design

Professionaliseer je e-mailcampagnes met templates

Templates zijn een belangrijk element in de opmaak van je e-mailcampagne. Omdat we niet allemaal grafische ontwerpers zijn en toch professionele en consequente e-mailcommunicatie willen opzetten, brengen templates soelaas. mrt 18, 2011Thomas Vangelooven

Geen onderdeel van een categorie

Flexmail behaalt zilver voor de Best performing Belgian tool Award

Op 26 november 2015 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met zilver in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. nov 30, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Rust je nieuwsbrief uit met de juiste artillerie

Het nieuwste werk van Flexmail is gearriveerd. We zijn ondertussen al aan aflevering 4 toegekomen. De ‘juiste artillerie’ is deze keer een boutade voor de ‘juiste grafische elementen’ om de aandacht van de lezer te trekken. En dat is zeker geen overbodigheid bij het opbouwen van je e-mailbericht. mei 7, 2013Ann Flipkens

E-mailclients leiden tot boeiende discussie op de Masterclass van Flexmail

Vorige week verwelkomde Flexmail in haar kantoren te Brussel een nieuwe enthousiaste groep (toekomstige) e-marketeers voor haar masterclass. Naast de klassieke onderwerpen ontspon zich ook nu weer een boeiende discussie. De meest opmerkelijke vraag uit de groep? Welke e-mail clients worden het meest gebruikt? sep 15, 2010Ann Flipkens

Het wordt vechten om aandacht!

Deze cijfers plukten we uit de laatste editie van het “MarketingSherpa 2010 Email Marketing Benchmark Report”. Het blijkt dat het gevecht om aandacht voor je e-mail boodschap pas goed begonnen is. feb 18, 2010Thomas Vangelooven

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

En waarvoor gebruiken we de autoresponders?

We gebruiken allemaal wel ergens in onze e-mailmarketing een automatisch gegenereerde e-mail. Het is altijd leuk om even bij de buren te spieken om te zien hoe zij het aanpakken. Het Amerikaanse MarketingSherpa deed het even voor ons. mrt 13, 2013Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, List Building, Tips

Geef de klanten waarde voor hun e-mailadres

Klanten en prospecten geven maar om één enkele reden hun e-mailadres weg: ze verwachten dat het hen iets oplevert. Bekijk hier eens hoe de kledingwinkel Hunkemöller de e-mailcommunicatie inzet. mrt 23, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail