Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-commerce, E-mailmarketing, Thema-mailings

Zomervakantie in aantocht: heb je nog wat te vertellen?

De zomervakantie en de soldenperiode zijn vandaag officieel van start gegaan. Waarschijnlijk werk je in allerijl verder om je e-mailcampagnes met je vakantiegroeten de deur uit te jagen. Heb je nog tijd om origineel te zijn? 


Het Britse modebedrijf Karen Millen sluit het schooljaar af met een iets andere boodschap dan verwacht. Al maanden ontvangen we e-mails over de zomercollectie. Met de solden voor de deur hadden we vandaag niets anders verwacht. Alleen de marketingafdeling dacht daar anders over.

Privileges

De onderwerpregel ‘Exclusive Sneak Preview of Autumn Winter collection 2011’ doet de ontvanger al watertanden. Het woord ‘Exclusive’ werkt steeds om de interesse van je publiek aan te zwengelen. Ze hebben zich tenslotte op je nieuwsbrief ingeschreven in de hoop privileges te krijgen. Door een primeur prijs te geven, kan je ze zeker tevreden houden.

 Mysterieus

‘Sneak preview’ doet het eveneens. De abonnee weet dat hij van zodra hij de e-mail opent even achter de schermen mag piepen. Ook dat vindt hij zijn exclusief recht. Bovendien wakkert het mysterieuze aspect van de titel de nieuwsgierigheid aan. De openratio is gegarandeerd een succes.

Duidelijkheid

Als we de e-mail openen, zien we een opmaak die trouw blijft aan het onderwerp. Donkere kleuren zetten nog maar eens in de verf dat het over de herfst- en wintercollectie gaat (waar de solden natuurlijk niet van toepassing zijn). Duidelijke communicatie is hier erg belangrijk omdat de eerdere e-mailcommunicatie vooral de solden promootte. Die verhaallijn wordt nu doorbroken.

Call-to-action

De enorme afspeelknop in de e-mail is een uitstekende call-to-action. Neen, de marketeers hebben het niet gewaagd om een flashfilmpje in de e-mail te plaatsen. Dat is veel te riskant. Ook het doorklikratio zal naar verwachting alle records kloppen.

Wil jij ook starten met professionele e-mailmarketing? Neem dan contact op met Flexmail. Wij helpen je graag verder.

jul 1, 2011Michelle Dassen
Previous storySelecteer de meetcijfers met deze strategieNext storyOptimaliseer je onderwerpregel met deze tips
Home Zomervakantie in aantocht: heb je nog wat te vertellen?
12 jaar geleden Cases, E-commerce, E-mailmarketing, Thema-mailings381
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Een goede reden om iemand een e-mail te sturen?

We hebben er alvast een paar. Je streeft toch ook naar een langdurige relatie met een klant? Waarom stuur je na een aankoop via de website alleen maar een standaard bedankbericht? Al te vaak focussen we op het product dat we aangeboden hebben of de verkoop zelf. Maar dat is maar van korte duur. Waar […]

E-mailmarketing, Trends

Zwitsere post levert briefwisseling af per e-mail

Zwitsers zouden geen Zwitsers zijn als ze niet in staat waren iets eeuwenouds te verfijnen met de laatste technieken. De klassieke papieren post wordt door hen sinds half juni, op vraag van de geadresseerde, gedigitaliseerd. jul 15, 2009Ann Flipkens

Events, Tips, Trends

Flexmail op DMF 2012: twee trends en een tip!

De stand van Flemail op de vakbeurs Digital Marketing First was zeker de moeite waard om te bezoeken. De nieuwste tool, de Flexmail Smart Builder werd er natuurlijk uitgebreid voorgesteld. Maar we leerden ook veel van onze gesprekspartners. okt 12, 2012Thomas Vangelooven

Strategie, Tips, Trends

E-marketeers rekenen op een extern platform

We hadden al een vermoeden, maar de resultaten van de Email Barometer, het jaarlijkse nationale e-mailmarketing onderzoek in België, hebben een duidelijke bevestiging opgeleverd. E-marketeers rekenen op een goed extern e-mailplatform om hun digitale marketing te voeren. apr 12, 2014Ann Flipkens

List Building, Strategie, Wetgeving

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

Wat voor bankrekeningen en telefoonnummers al de normaalste zaak van de wereld is, is nu ook voor je e-mailadres wettelijk geregeld. Wanneer je van bank of telecombedrijf verandert, dan kan je je rekeningnummer nog even hanteren en je telefoonnummer meenemen. Nu blijft sinds vandaag ook je e-mailadres, met bijhorende inbox, actief gedurende 18 maanden. mei […]

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips, Trends

Topic van de maand: Marketing Automation

Marketing automation is de ideale manier om potentiële klanten het juiste bericht op het juiste moment te bezorgen. Veel bedrijven geloven dat marketing automation voor luie marketeers is en ongepersonaliseerd overkomt, maar die veronderstelling mag je snel aan de kant schuiven. Automation heeft constante zorg en aandacht nodig om de beste resultaten op te leveren. […]

Reporting, Tips

Blijft je conversie achter? Vijf tips om dit uit te zoeken

Een e-mailcampagne stuur je uit in de zoete hoop dat die voor 100 procent gelezen wordt. Alleen dan is natuurlijk de kans op conversie het hoogst. Misschien is dit een onrealistische verwachting. Daarom is het goed om je lijsten te toetsen aan een benchmark binnen je sector. Merk je dan dat een bepaalde e-maillijst achter […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail