De zomervakantie en de soldenperiode zijn vandaag officieel van start gegaan. Waarschijnlijk werk je in allerijl verder om je e-mailcampagnes met je vakantiegroeten de deur uit te jagen. Heb je nog tijd om origineel te zijn?
Het Britse modebedrijf Karen Millen sluit het schooljaar af met een iets andere boodschap dan verwacht. Al maanden ontvangen we e-mails over de zomercollectie. Met de solden voor de deur hadden we vandaag niets anders verwacht. Alleen de marketingafdeling dacht daar anders over.
Privileges
De onderwerpregel ‘Exclusive Sneak Preview of Autumn Winter collection 2011’ doet de ontvanger al watertanden. Het woord ‘Exclusive’ werkt steeds om de interesse van je publiek aan te zwengelen. Ze hebben zich tenslotte op je nieuwsbrief ingeschreven in de hoop privileges te krijgen. Door een primeur prijs te geven, kan je ze zeker tevreden houden.
Mysterieus
‘Sneak preview’ doet het eveneens. De abonnee weet dat hij van zodra hij de e-mail opent even achter de schermen mag piepen. Ook dat vindt hij zijn exclusief recht. Bovendien wakkert het mysterieuze aspect van de titel de nieuwsgierigheid aan. De openratio is gegarandeerd een succes.
Duidelijkheid
Als we de e-mail openen, zien we een opmaak die trouw blijft aan het onderwerp. Donkere kleuren zetten nog maar eens in de verf dat het over de herfst- en wintercollectie gaat (waar de solden natuurlijk niet van toepassing zijn). Duidelijke communicatie is hier erg belangrijk omdat de eerdere e-mailcommunicatie vooral de solden promootte. Die verhaallijn wordt nu doorbroken.
Call-to-action
De enorme afspeelknop in de e-mail is een uitstekende call-to-action. Neen, de marketeers hebben het niet gewaagd om een flashfilmpje in de e-mail te plaatsen. Dat is veel te riskant. Ook het doorklikratio zal naar verwachting alle records kloppen.
Wil jij ook starten met professionele e-mailmarketing? Neem dan contact op met Flexmail. Wij helpen je graag verder.