Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-commerce, E-mailmarketing, Thema-mailings

Zomervakantie in aantocht: heb je nog wat te vertellen?

De zomervakantie en de soldenperiode zijn vandaag officieel van start gegaan. Waarschijnlijk werk je in allerijl verder om je e-mailcampagnes met je vakantiegroeten de deur uit te jagen. Heb je nog tijd om origineel te zijn? 


Het Britse modebedrijf Karen Millen sluit het schooljaar af met een iets andere boodschap dan verwacht. Al maanden ontvangen we e-mails over de zomercollectie. Met de solden voor de deur hadden we vandaag niets anders verwacht. Alleen de marketingafdeling dacht daar anders over.

Privileges

De onderwerpregel ‘Exclusive Sneak Preview of Autumn Winter collection 2011’ doet de ontvanger al watertanden. Het woord ‘Exclusive’ werkt steeds om de interesse van je publiek aan te zwengelen. Ze hebben zich tenslotte op je nieuwsbrief ingeschreven in de hoop privileges te krijgen. Door een primeur prijs te geven, kan je ze zeker tevreden houden.

 Mysterieus

‘Sneak preview’ doet het eveneens. De abonnee weet dat hij van zodra hij de e-mail opent even achter de schermen mag piepen. Ook dat vindt hij zijn exclusief recht. Bovendien wakkert het mysterieuze aspect van de titel de nieuwsgierigheid aan. De openratio is gegarandeerd een succes.

Duidelijkheid

Als we de e-mail openen, zien we een opmaak die trouw blijft aan het onderwerp. Donkere kleuren zetten nog maar eens in de verf dat het over de herfst- en wintercollectie gaat (waar de solden natuurlijk niet van toepassing zijn). Duidelijke communicatie is hier erg belangrijk omdat de eerdere e-mailcommunicatie vooral de solden promootte. Die verhaallijn wordt nu doorbroken.

Call-to-action

De enorme afspeelknop in de e-mail is een uitstekende call-to-action. Neen, de marketeers hebben het niet gewaagd om een flashfilmpje in de e-mail te plaatsen. Dat is veel te riskant. Ook het doorklikratio zal naar verwachting alle records kloppen.

Wil jij ook starten met professionele e-mailmarketing? Neem dan contact op met Flexmail. Wij helpen je graag verder.

jul 1, 2011Michelle Dassen
Previous storySelecteer de meetcijfers met deze strategieNext storyOptimaliseer je onderwerpregel met deze tips
Home Zomervakantie in aantocht: heb je nog wat te vertellen?
11 jaar geleden Cases, E-commerce, E-mailmarketing, Thema-mailings377
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Events

Flexmail verkozen tot “Best performing Belgian tool”op de Digital Marketing Awards!

Op 17 november 2016 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met goud in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak, service en groei stonden hierbij centraal. nov 24, 2016Michelle Dassen

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

En waarvoor gebruiken we de autoresponders?

We gebruiken allemaal wel ergens in onze e-mailmarketing een automatisch gegenereerde e-mail. Het is altijd leuk om even bij de buren te spieken om te zien hoe zij het aanpakken. Het Amerikaanse MarketingSherpa deed het even voor ons. mrt 13, 2013Thomas Vangelooven

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Trends

Een animated gif als een conversie aanjager

Het is een discussie die veel marketingmensen bezighoudt. Kan je een animated gif meegeven in een e-mailbericht? Gaan de spamfilters daar niet terughoudend op reageren? En vooral, wat zal de reactie van de lezer zijn? Geen verkeerde reactie zo blijkt uit een case study van computerbouwer Dell. mei 16, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Targeting, Tips

Herken je vaste klanten met deze vier tips

Er bestaan een aantal criteria die de zogenaamde ‘brand loyalists’ of de klanten die het meest loyaal blijven aan het merk dat je promoot, kan onderscheiden. Die segmentering is belangrijk omdat die groep in je contactenlijst andere behoeftes heeft dan diegenen met een ander engagement. dec 24, 2010Michelle Dassen

Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Reporting, Strategie

The magic of web tracking

Ik twijfel er niet aan dat elke e-marketeer in zijn e-mailcampagne zijn contacten probeert door te verwijzen naar zijn website. Heb je je dan nooit afgevraagd hoe handig het zou zijn als je je contacten een automatisch bericht kan verzenden nadat ze een bepaalde webpagina bezochten? Niet enkel zou dit de marketeer een stap dichter […]

E-mailmarketing, Integraties

Flexmail synchroniseert met Piesync

Flexmail gaat een samenwerking aan met Piesync. Vanaf nu kan je al je favoriete cloud applicaties synchroniseren met Flexmail via Piesync. Denk hierbij aan je contactlijsten binnen iCloud en Google Contacts, maar ook uitgebreide CRM-connecties zoals Teamleader en Salesforce. Over PieSync PieSync integreert je contacten in twee richtingen en in realtime tussen jouw favoriete cloud-apps. […]

E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!

Het begin van een traditie, de e-mailbarometer van Flexmail heeft nu haar eerste update achter de rug. Gestart eind 2013, volgde in het laatste kwartaal van 2014 een nieuwe bevraging naar het gebruik van e-mail als marketinginstrument in België. Vandaag zijn de cijfers bekend. feb 28, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail