Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building, Personalisatie, Tips

Zorg dat een welkom een echt welkom is!

Het is snel gebeurd. Je komt een interessante website tegen die een leuke nieuwsbrief aankondigt. Inschrijven dan maar. En zoals het hoort, werd de inschrijving netjes bevestigd.

Gemiste kans

Wat een welkom boodschap zou moeten zijn, bleek een koude douche. We kregen nog eens onze eigen naam en e-mailadres voorgeschoteld. Vriendelijk van de betrokken webbeheerder, je weet maar nooit dat je je eigen e-mailadres ooit vergeet! De taal van de getriggerde e-mail was in het Engels. De website waar ik me inschreef voor de nieuwsbrief, sprak me aan in het Nederlands. En om me helemaal het gevoel te geven welkom te zijn, kreeg ik gelijk de uitschrijfknop voor mijn neus gezet. Een gemiste kans dus.

Hoe dan wel?

Wel, zorg dat je in het welkomstbericht meer te vertellen hebt dan enkel de uitschrijfknop.welkom Iemand die zich inschrijft, zal enkele seconden later nog niet van gedachte veranderd zijn. Heet het nieuwe contact eerst welkom, in eigen taal wel te verstaan. Je kan op dat ogenblik ook wat extra informatie geven over de nieuwsbrief. Wanneer kan je die verwachten, wat is de frequentie, wat is de inhoud. Misschien kan je gelijk een link meegeven met de laatste editie. Zo kan je de lezer al dadelijk engageren. Ook je nieuwsbrief moet je verkopen!

En dan nog extra…

Een e-mail die getriggerd wordt door een inschrijving is een belangrijke e-mail. Je contact verwacht die bevestiging, zodat hij of zij zeker is van de registratie. Dus is er een focus op je business. Misschien het moment om er een service element bij in te bouwen. Zeker als je het inschrijfformulier op de website eerder karig hield. Vraag aan je lezer welk onderwerp hem het meest interesseert. Lijst een paar mogelijkheden op. Met één druk op de link breng je hem naar de juiste pagina op je website, maar vul je ook zijn profiel ineens mee aan. Perfect om straks dynamische content op lost te laten!

feb 20, 2014Ann Flipkens
Previous storyWebsite als vangnet voor e-mailadressen!Next storyIn drie stappen naar succes!
Home Zorg dat een welkom een echt welkom is!
7 jaar geleden List Building, Personalisatie, Tips578
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Span een vangnet onder je opt-in

Een eenvoudige manier om je e-maillijsten aan te vullen, is een inschrijfformulier op je website plaatsen. Daar hebben we allemaal voor gezorgd. Maar soms kan het mislopen… feb 13, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Cases, Strategie, Trends

De e-mailbarometer is gearriveerd!

Vandaag werd door Flexmail de E-mail Barometer gepresenteerd. Het is het resultaat van een nationale bevraging die in 2013 onder de Belgische e-marketeers werd uitgevoerd. apr 2, 2014Michelle Dassen

Design, E-commerce, E-mailmarketing, Tips

Een e-mail voor een transactie verdient ook alle aandacht

Een groot deel van het e-mailverkeer valt onder de term ‘transactional email’. In de CAN-SPAM Act werd alle e-mail die een transactie via internet begeleidt of faciliteert onder deze categorie geplaatst. mrt 22, 2013Ann Flipkens

Strategie

9 key elements for every message

The design of a newsletter is always a challenge. You have to create a fun first impression. But at the same time, you need to think about each element that can immediately be seen in the first time someone looks at your email. The newsletter of the British Moo that landed in our inbox, meets […]

Afleverbaarheid

Priority Inbox doet zijn werk

Priority Inbox voor de e-mailcliënt Gmail, die in augustus dit jaar zijn intreden deed, heeft de rommelige inbox van velen getransformeerd tot een meer opereerbare tool. Bij de lancering verkondigde Google al daarmee een succesverhaal in handen te hebben. Vandaag heeft het de cijfers om dat te staven. dec 8, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Personalisatie, Tips

Vertel in 5 stappen je klant dat je hem wil leren kennen

Eerder deden we al in enkele stappen uit de doeken hoe je een goede opt-in organiseert op je website. Uiteraard volgt daarop een welkomstboodschap. Dat is de basis. Meestal is de volgende stap dat het commerciële verhaal per e-mail wordt ingezet. Schoenenfabrikant Duo pakt eerder verrassend uit. nov 17, 2014Michelle Dassen

Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,675

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail