Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips

Zorg voor een omleiding!

De nachtmerrie van iedere e-marketeer. Iedere campagne die je uitstuurt levert naast conversie ook gegarandeerd een reeks uitschrijvingen op.

omleidingWat een contact op zeker ogenblik aanzet om een nieuwsbrief of een e-mailbericht – waarvoor hij of zij overigens ooit eens bewust heeft ingeschreven – opeens als niet meer gewenst te beschouwen, is vaak een vraagteken. We kunnen hiervoor natuurlijk wel een strategie ontwikkelen om dergelijke uitschrijvingen te minimaliseren.

Op het einde van elke e-marketing uiting moet een uitschrijf link beschikbaar zijn, waarbij contacten zich snel en eenvoudig van een e-marketinglijst kunnen verwijderen. Dar vereist niet alleen de nettiquette, maar in verschillende landen – zoals in België en in Nederland – is dat zelfs bij wet verplicht. Daar mag je en moet je zelfs niet aan wijzigen. Je kunt wel zorgen voor een omleiding.

Profiel

De eerste stap is een link aanbieden die je contact de mogelijkheid aanbiedt om zijn profiel aan te passen. Vaak wordt dit gebruikt om nog wat extra gegevens van het contact te vangen. Maar dit formulier moet je ook inzetten om je contact de gelegenheid te geven het e-verkeer richting hem te sturen. Checkboxen die toelaten aan te geven of men wekelijks of maandelijks berichten wil, of men over bepaalde onderwerpen berichten wil of men alleen berichten wil bij solden, zijn enkele mogelijke voorbeelden.

Dit liever niet

Een tweede mogelijke omleiding kan je ook op het niveau van de content in je e-mail neerzetten. Als je thematische nieuwsbrieven de wereld instuurt, dan zou je nog voor de link voor het profiel aan te passen een andere link kunnen neerzetten. Eentje met de boodschap ‘over dit onderwerp wil ik in de toekomst geen info meer ontvangen’. Het grote voordeel is dat je niet met een complete uitschrijving geconfronteerd wordt. Het tweede voordeel is dat het contact op deze snelle wijze je helpt bij het differentiëren van je boodschap. En het derde voordeel is dat je je e-mailmarketing straks nog efficiënter kan organiseren. Waar een omleiding al niet goed voor is!

nov 22, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyHoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?Next storyDe dissectie van een e-mailbericht
Home Zorg voor een omleiding!
9 jaar geleden Tips1,050
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, Mobile, Reporting, Trends

Is jouw contact een mobiele lezer?

Wordt het tijd voor je organisatie om een e-mail template voor smartphones te implementeren? Laat je niet leiden door de lokroep van internationale trendwatchers. Je kan die vraag immers volledig zelf beantwoorden. dec 17, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie

Maak eens een SWOT van je e-mailmarketing!

Moderne marketingtechnieken mag je gerust toetsen met doorgewinterde marketing methodes. Iedereen met wat bedrijfs- of economische achtergrond heeft immers – al dan niet door schade en schande -geleerd om de sterke en zwakke punten van een concept te bekijken. aug 31, 2009Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Priority inbox nieuwe uitdaging

Er is een nieuwe uitdaging voor de e-marketeers. Na het overleven van de spamfilters van de diverse e-mailplatformen is er nu de priority inbox. De idee is best een beetje vergelijkbaar met de vroegere priority zegel van de post. Je bericht wordt sneller verwerkt en als eerste gesorteerd. sep 3, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Een pop-up werkt. Hier het bewijs!

Allicht heb je al gemerkt dat je lees- of koopervaring op een website soms – of eerder vaak – onderbroken wordt door een opt-in pop-up. Meestal in een vorm van een Lightbox, net zoals er ook eentje ingezet wordt om een foto te tonen. dec 10, 2015Thomas Vangelooven

Directe verkoop door integratie e-mail en sociale media?

Onze vorige bijdrage stond nog maar net op de blog en daar viel een recent onderzoek van eROI binnen. En daar stonden cijfers in om van te duizelen. Volgens e-Dialog gebruikt 97 procent van de Amerikaanse huishoudens e-mail. Daarvan is volgens Nielsen er ruim 75 procent actief bezig op een sociaal netwerk. Weliswaar allemaal cijfers […]

E-commerce

Pik in op achtergelaten winkelkarren

Bedrijven besteden te veel aandacht aan kwantiteit en te weinig aan kwaliteit wanneer het gaat over e-mailmarketing. Nochtans komt een onderzoek van Silverpop tot de conclusie dat relevante e-mails, die inpikken op het gedrag dat de consument op een bepaald moment stelt, een hoge Return On Investement (ROI) garanderen. feb 18, 2011Ann Flipkens

Design, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Zoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!

Het is een bekend fenomeen. Bij heel wat e-mailclients staan de afbeeldingen standaard op uit. Met de alt-tag kan je altijd één en ander recht zetten. Maar het blijft behelpen. Daarom willen we je dit voorbeeld van de befaamd e-marketeers van moo.com niet onthouden. jul 12, 2013Ann Flipkens

Content, Design

Onderschat jij de waarde van je call-to-action?

Je zou alvast niet de enige zijn. Marketeers geloven dat consumenten al beslist hebben of ze een aanbieding al dan niet interessant vinden, voor ze de call-to-action te zien krijgen. Wat er dus in dat ene regeltje staat is dus weinig van belang omdat de klant sowieso gaat doorklikken…Fout!  jul 29, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail