Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Trends

Zwitsere post levert briefwisseling af per e-mail

Zwitsers zouden geen Zwitsers zijn als ze niet in staat waren iets eeuwenouds te verfijnen met de laatste technieken. De klassieke papieren post wordt door hen sinds half juni, op vraag van de geadresseerde, gedigitaliseerd.

Bestemmelingen kunnen, indien ze er voor betalen, hun brieven laten openen, scannen en in hun digitale postbox plaatsen.

Scannen

Een speciaal beveiligd scancentrum maakt digitale beelden van de gesloten enveloppen en verstuurt ze per email naar de geadresseerde. Die kan dan met een enkele klik vragen om deze envelop te openen en de inhoud in te scannen.

Overal lezen

Dit is een sneller antwoord op het traditionele bijhouden van de post of laten doorsturen van de post. Want in beide gevallen lees je pas veel later je briefwisseling. Nu is een eenvoudige toegang tot internet, waar je ook in de wereld bent, voldoende om je fysieke post af te handelen. De postman thuis verwerkt het papier, jij verwerkt de inhoud.

Briefgeheim

Zwitsers zijn straf in het bewaren van geheimen. In dit geval is het geen bankgeheim, maar wel het even belangrijke briefgeheim. De beveiliging die gebruikt wordt bij de ingescande en per e-mail doorgestuurde pdf’en is te vergelijken met wat gebruikt wordt bij een elektronische bankrekening. Of wat had je anders verwacht?

Uitbreiden

Oorspronkelijk was deze dienstverlening alleen nog maar ter beschikking in Zwitserland en Duitsland. Vanaf deze maand is de Zwitserse post deze geleidelijk aan het uitbreiden over Europa. In ieder geval heeft de zakelijke wereld in Zwitserland het principe omarmd. Microsoft Zwitserland zou, volgens de woordvoerder van het postbedrijf, binnenkort de dienst ook gebruiken.

Gevolgen

Voor marketeers heeft deze nieuwe evolutie een paar belangrijke gevolgen. Alles wordt nu geconcentreerd op de in-box van de lezer. De digitale communicatie en de klassieke post zit nu samen in één enkel scherm. Op lange termijn zal een zakenvrouw of man niet meer omkijken naar de fysieke postbus.

Wordt digitaal

Dat betekent dat de – vanuit het standpunt van de lezer – belangrijke brieven wel een ‘ok’ krijgen om gescand te worden.  Maar dat de reclamefolders niet meer aan bod komen. Vooropgesteld dat ze een scan beurt op een leesbare manier overleven. Marketing zal dus nog meer de digitale snelweg moeten gebruiken om bij de lezer terecht te komen. Want de digitale postbak van de prospect is de plek waar je in de toekomst zeker met je boodschap moet terecht komen. Nergens anders!

jul 15, 2009Ann Flipkens
Previous storyEen inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROINext storyE-mail als start van een gesprek
Home Zwitsere post levert briefwisseling af per e-mail
14 jaar geleden E-mailmarketing, Trends339
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Bug in Hotmail doet e-mailmarketeers schrikken

Het was even schrikken vorige week toen Hotmail te kennen gaf dat er een bug in het systeem zat. Meer dan zeventienduizend gebruikers werden getroffen door het probleem. Het incident maakte de afhankelijkheidsrelatie tussen e-mailmarketeers en de technologie pijnlijk duidelijk. jan 12, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, List Building

Vraag hulp aan je lezers

Je bericht bovenaan in de inbox krijgen, dat is de droom van iedere e-marketeer. Van de grote webbased e-mail aanbieders is bekend dat zij een dikke vinger in de pap houden bij het sorteren van de inkomende e-mails. Zo dik, dat er op internet verschillende lijstjes circuleren met aandachtspunten. We zetten er graag een aantal […]

Content, Design, E-mailmarketing, Reporting, Testing

Verhoog conversie met de helft van de tekst

Als e-marketeer mag je het nut van een e-mail niet uit het oog verliezen. Korte boodschappen die uitnodigen tot actie, scoren beter dan lange teksten.  mei 6, 2011Michelle Dassen

Strategie, Trends

Trends en aandachtspunten in e-mailmarketing anno 2013

E-mailmarketing staat steeds weer voor de uitdaging om niet alleen mee te gaan met de tijd, maar ook om vernieuwend uit de hoek te komen. Bovendien zijn de mogelijke hobbels op de digitale weg steeds weer anders. Het Amerikaanse MarketingSherpa vroeg aan meer dan 1.000 e-marketeers waar nu de uitdagingen liggen die hun bezig houden. […]

Even filosoferen over html en tekst georiënteerde e-mail berichten

Mike Adams, CEO van Arial Software poneerde een gedurfde stelling. E-mailberichten gespekt met HTML worden vaker weggegooid dan berichten in gewone tekstopmaak. Door de band genomen prefereren internauten e-mailberichten met een eenvoudige tekst opmaak. jan 15, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips, Trends

Topic van de maand: Marketing Automation

Marketing automation is de ideale manier om potentiële klanten het juiste bericht op het juiste moment te bezorgen. Veel bedrijven geloven dat marketing automation voor luie marketeers is en ongepersonaliseerd overkomt, maar die veronderstelling mag je snel aan de kant schuiven. Automation heeft constante zorg en aandacht nodig om de beste resultaten op te leveren. […]

Cases, Events, Thema-mailings, Tips

Sprookje over sinterklaas

Er was eens een  speelgoedketen die een systeem met een klantenkaart hanteerde. En daarbij werd ook het e-mailadres van de klanten gevraagd. Een schitterend idee natuurlijk. In combinatie met de gescande aankopen en het e-mailadres kan er op een schitterende manier gedifferentieerde e-mailmarketing bedreven worden. nov 7, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!, Social media, Trends

Drop eens wat sociale media in de inbox

E-mailmarketing en sociale media, dat is een dunne lijn om te bewandelen. Hoe vaak ga je in een e-mail bericht hier de nadruk op leggen? Duo doet het even grondig. In één van de opvolging berichten na inschrijving op hun e-marketing lijst, brengen ze de nieuwe contacten ook ineens de sociale kanalen onder de aandacht. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail